|
Böbrek Taşı Rahatsızlığına Karşı Portakal Suyu İçin |
|
|
|
|
Amerikan Nefroloji Dernegi Dergisi`nde bu ay yayımlanacak araştırma sonuçlarına göre, farklı turunçgillerden elde edilen meyve suları böbrek taslarına ayni etkiyi yapmıyor
Teksas Üniversitesi`ndeki araştırmada uç gruba ayrılan deneklerin bir kısmına uç su, diğer iki gruba ise limonata ya da portakal suyu verildi. Sonuçta, portakal suyunun ürik asidin kristalize olmasını engelleyen nitrat oranını artırdığını, fakat limonatanın bu etkiyi yapmadığı tespit edildi.
Araştırmayı yürüten grubun başkanı Dr. Clarita Odvina, böbrek tasları nedeniyle tedavi gören hastalara, ayni rahatsızlığa yeniden yakalanmamaları için diyetin yanısıra potasyum sitrat tavsiye ettiklerini söyledi. Odvina, mide ve bağırsaklardaki yan etkileri nedeniyle bu bileşiği kullanamayan hastalarda ise portakal suyunun önemli bir rol oynadığını vurguladı.
Teksas Universitesi Tip Merkezi, böbrek tası rahatsızlığı geçirenlere her gün bir bardak portakal suyu içmelerini tavsiye etti.
Böbrek tasları, idrar içerisindeki ürenin yoğunlaşması sonucunda mineraller ve diğer kimyasal maddelerin birleşmesiyle oluşuyor. Zaman içerisinde kristalize olan maddeler bir araya gelerek tas oluşumuna neden oluyor.
Cihan/haber7 » Yorumu Gönder
»
4 Yorumlar
4"http://www.zkusohbet.com" tşkler güzel bi paylaşım
3"evet" Ben yıllardır spor yapıyorum ayrıca zıpkınla balık avlıyorum bazen kışında gidiyorum bu arada tabi böbrekleri üşütmüşüm o gün bugündür hep bir sıkıntım @ vardır böbreklerimde, en iyi sonuç portakal suyudur.ama gün içinde içmenizi tavsiye etmiyorum hemen yorgunluk yapıyor bu yüzden sabah aç karnına kahvaltı öncesi yada gece yatmadan önce içmenizi tavsiye ediyorum ayrıca şalgam suyunuda tavsiye ediyorum.bana bu konuda posta atýp bilgi paylaşmak isterseniz beklerim.
1"çok doğru" bence çok doğru çünkü böbrek taşımızın sağlığı için portakal suyu içmenizi tavsiye ederim
|
Böbrek, Böbrek Taşı, Böbrek Hastalıkları, Böbrek Kumu, Böbrek İltihabı, Böbrek Taşı Nasıl Düşer. Böbrek Ağrısı, Böbrek Nedir